dimecres, 9 de desembre del 2015



Diari de pràctiques d’una psicopedagoga
CAPÍTOL XXIV

Justificació i objectius



Un Pla d’Orientació i Acció Tutorial, vist com a instrument pedagògic
que pot articular el conjunt d’actuacions dels equips docents i també del centre en el seu conjunt ha de perseguir la formació integral, atenent a les necessitats personals i a les característiques particulars de la comunitat.  Així, en aquesta acció tutorial cal tenir molt present el rol de les famílies.



La tutoria és una activitat inherent en la funció de mestres per tal de facilitar la integració personal en els processos d’Ensenyament-Aprenentatge dels alumnes, però cal tenir en compte també la importància que te en l’objectiu de “fer persones”, és a dir, ensenyar a “pensar”, a “decidir”, a “conviure”, a “reflexionar”, a “entendre”, a “relacionar-se”... en definitiva, a “madurar”.

**************************************

Es tractaria de portar a terme una funció formativa i una funció instructiva que dona resposta a la necessitat d’estratègia col·laborativa entre la comunitat educativa.
Els canvis en el context i en l’orientació que experimenten els alumnes i les famílies en el trànsit d’una etapa a l’altra, provoquen ansietat i pors que requeriran d’un tractament especial i una planificació adaptada per tal de minimitzar les incerteses que comporten.

Facilitar als alumnes la presa de decisions en relació amb el seu propi itinerari acadèmic i professional, serà un dels objectius clau per la programació d’un Pla d’orientació acadèmica i professional (en endavant POAP), sobretot si és dona la circumstància d’un canvi de centre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada