Diari de pràctiques d’una psicopedagoga
CAPÍTOL XXIV
Justificació i objectius
Un Pla d’Orientació i Acció Tutorial, vist com a instrument pedagògic que pot articular el conjunt d’actuacions dels equips docents i també del centre en el seu conjunt ha de perseguir la formació integral, atenent a les necessitats personals i a les característiques particulars de la comunitat. Així, en aquesta acció tutorial cal tenir molt present el rol de les famílies.
**************************************
Es tractaria de portar a terme una funció formativa i una funció instructiva
que dona resposta a la necessitat d’estratègia
col·laborativa entre la comunitat educativa.
Els canvis en el context
i en l’orientació que experimenten els alumnes i les famílies en el trànsit
d’una etapa a l’altra, provoquen ansietat i pors que requeriran d’un tractament
especial i una planificació adaptada per tal de minimitzar les incerteses
que comporten.
Facilitar als alumnes la presa de decisions en relació amb el seu propi
itinerari acadèmic i professional, serà un dels objectius clau per la programació d’un
Pla d’orientació acadèmica i professional (en endavant POAP), sobretot si és
dona la circumstància d’un canvi de centre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada