Vies Verdes
Ara al setembre, tot just fa un any que vaig començar a fer recorreguts en les Vies Verdes a Catalunya....🚲
Via verda de la Terra
La primera que vaig descobrir va ser la Via Verda de la Terra Alta a Tarragona. Un recorregut de 23km entre boscos de pins, gorgs, viaductes i tunels.
A Catalunya, comença al costat del riu Algars, amb un espai fluvial de gran interès paisatgístic i, de seguida, la primera estació és la d'Arnes-Lledó. Més endavant, sobre el km 13, l'ermita barroca de Sant Josep ens anuncia l'arribada a l'estació de Bot al costat del riu Canaletes, afluent de l'Ebre per la riba dreta que s'esmuny entre muntanyes escarpades i forma Les Olles a l'alçada d'Horta de Sant Joan. Desprès, es troben les ruines de l'estació de Prat de Comte i, cap el final del recorregut, en el km 20, el tunel que va fer clausurar el ferrocarril per un esfondrament que es va produir precisament en aquest mes de setembre del 1973.
![]() |
Estació de Bot. Via Verda Terra Alta |
Tot plegat, una miniaventura deliciosa amb olor de pi. Si aneu a fer-la, sobretot no oblideu portar una lot en condicions per passar els tunels, que n'hi ha que no s'hi veu la llum al final...
Via Verda Carrilet II
Aquest estiu em decideixo a fer dues vies verdes al nord de Catalunya. La primera que faig és la Via verda del Carrilet II i començo a Girona. D'acord amb la informació publicada, té 39,7 km. No té molta dificultat, sobretot si es comença a Girona des d'on amb una suau pendent es pot anar avançant cap el mar en Sant Feliu de Guíxols. Realment, està molt ben senyalitzat i des de Girona a Quart, quasi és un suspir. Una línia sinuosa ens va portant entre el paisatge cap a Lambilles i a continuació Cassà de la Selva al peu de les Gavarres. Aquí l'antiga estació del carrilet, restaurada acull una gran actvitat de caracter cultural. El paviment, en tot moment, és compacte i queda molt ben integrat amb l'entorn. Cal vigilar al passar pels trams que travessen poblacions per no perdre les indicacions. La depressió de la Selva es caracteritza per un paissatge on s'alternen zones boscoses amb cultius i de seguida arribem a Llagostera i ja tenim mig camí fet. La segona part de la ruta transcorre més estona entre el bosc mediterrani i la carretera per la Vall del Ridaura cap a Santa Cristina d'Aro on trobarem una antiga estació convertida en Oficina de turisme. Les indicacions sovintejant i eviten equivocacions en les darreres pendents cap el front marítim de la Vall d'Aro en plena Costa Brava, topónim encunyat pel poeta i escriptor Ferran Agulló pels anys 1908 per designar la costa entre Blanes i Begur.
Al darrer tram, encara trobarem Castell d'Aro (antigament d'Àreu), entitat de població i antic poble medieval, anterior nucli principal del actual Castell-Platja d'Aro. Al final, ens espera Sant Feliu de Guíxols, el municipi més gran del Baix Empordà, amb la seva amplia agenda d'activitats culturals i les seves joies arquitectòniques que es remonten al segle X (La Porta Ferrada)
![]() |
Inici/Final a Olot. Via Verda Carrilet I |
Seguint el rastre del tren
Via Verda Carrilet I
![]() |
Inici/Final a St. Feliu de Guíxols. Via verda Carrilet II |
La següent aventura serà la Via verda del Carrilet I, que inicio en terra de volcans, al boni minucipi d'Olot. Aquest és un recorregut una mica més llarg: 57 km, a travers de 3 comarques i 12 pobles. Amb un desnivell d'1,5% i el punt més elevat a 620m (el Coll d'en Bas) té una mica més de dificultat. Les primeres estacions de Les Preses i La vall d'en Bas ens porten ràpidament al bonic municipi de Sant Feliu de Pallarols en la Vall d'Hostoles dins el Parc Natural de La Garrotxa amb més de 40 cons volcànics i una vintena de colades de lava. El recorregut, molt ben acondicionat, transcorre entre la natura, per Les planes d'Hostoles, Amer i Anglès, per arribar, desprès de bescanó a les deheses de Salt i Girona en l'últim tram, integrant-se amb els espais, pròxims al riu Ter en el seu pas per la ciutat dels ponts on connecta amb el tram descrit anteriorment del Carrilet II.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada