(continua)
Capítol 5
Avui he fet una rúbrica. He fet servir l’aplicatiu
rubistar:
Trobo que és una eina molt útil per a la creació de
valoracions de qualitat.
Permet avaluar criteris complexes i subjectius i permet
un marc de reflexió i revisió, a més de l’autoavaluació, que resulta força
interessant, per ajudar als alumnes a relacionar tasques amb continguts, a part
d’aconseguir un més alt grau d’implicació per part de l’alumne/a en el seu
aprenentatge, que a la vegada será més significatiu. Permet una integració
d’actuació i feed-back que millora la
qualitat del procès d’ensenyament-aprenentatge.
En les conclusions de l’activitat 3 que vaig presentar,
deia que s’havia “produït una implicació
personal per deixar-me portar (compromís metacognitiu) al descobriment i…” que
“el paper d’aquest compromís de millora
ha estat clau… per als aprenentatges futurs”.
Em sento amb una força inaudita, amb una curiositat “in crescendo” i amb una seguretat
renovada en relació amb el creixement exponencial de coneixement significatiu.
Rúbrica de la Presentació
|
|||||||
Nom de
l'alumna___________________________
|
|||||||
CATEGORIA
|
4
|
3
|
2
|
1
|
Qualificació entre 1 i 10
|
||
Comunicació verbal
|
|||||||
Parla clarament
|
Parla
clarament i distintivament tot el temps
(100-95%) i no te mala pronuncia.
|
Parla
clarament i distintivament tot el temps (100-95%), però amb mala pronuncia.
|
Parla
clarament i distintivament la major part del temps (94-85%) i no te mala
pronuncia.
|
Sovint parla
baix o no es pot entendre o te mala pronuncia.
|
|||
Respostes
|
|||||||
Oracions Completes
|
Parla amb
frases completes sempre (99-100%).
|
La major part
del temps parlar amb frases completes (80-98%).
|
Algunes
vegades parla amb frases completes (70-80%).
|
Quasi no fa
servir frases completes.
|
|||
Respostes
|
|||||||
Seguimient del Tema
|
Es manté en
el tema tot el temps (100%).
|
Es manté en
el tema la major part del temps(99-90%).
|
Es manté en
el tema algunes vegades(89%-75%).
|
Era difícil
saber quin era el tema.
|
|||
Respostes
|
|||||||
Vocabulari
|
Fa ús de
vocabulari apropiat. Explica les paraules que podrien ser difícils
d'entendre.
|
Fa ús de
vocabulari apropiat. Inclou poc vocabulari nou i no l'explica.
|
Fa ús de
vocabulari apropiat. No inclou vocabulari nou.
|
En general, utilitza
vocabulari que no s'enten i no l'explica.
|
|||
Respostes
|
|||||||
To de veu
|
El tono
expressa emocions adequades.
|
Algunes
vegades el to no expressa les emocions adequades al contingut.
|
En general el
to no expressa emocions adequades al contingut.
|
El to no ha
expressat emocions.
|
|||
Respostes
|
|||||||
Contingut
|
Demostra un
complet coneixement del tema.
|
Demostra un
bon coneixement del tema.
|
Demostra un
bon coneixement d'algunes parts del tema.
|
No sembla
conèixer molt be el tema.
|
|||
Respostes
|
|||||||
Pauses
|
Les pauses
s'han fet servir 2 o més vegades per millorar el significat i/o impacte
dramàtic.
|
Les pauses
s'han fet servir un cop per millorar el significat i/o impacte dramatic.
|
Les pauses
s'han fet servir, però no han estat efectives per millorar el significat i/o
impacte dramàtic.
|
Les pauses no
no s'han fet servir.
|
|||
Respostes
|
|||||||
Comunicació virtual
|
|||||||
Presentació Power Point
|
Els aprenents
han fet servir una presentació atractiva que demostra creativitat i millora
la comunicació (90% ajustada a les regles)
|
Els aprenents
han fet servir una presentació bastant atractiva (60% ajustada a les regles)
|
Els aprenents
han fet servir una presentació no molt atractiva i poc creativa que no aporta
valor comunicatiu.
|
Els aprenents
han fet una presentació gens atractiva que fa perdre interès.
|
|||
Respostes
|
|||||||
Comunicació no verbal
|
|||||||
Postura del Cos i contacte
visual
|
Te bona
postura, es veu relaxat i segur/a de sí mateix/a. Contacte visual amb tothom.
|
Te bona postura
i te contacte visual amb tothom.
|
Algunes
vegades te bona postura i contacte visual.
|
Te mala
postura i/o no mira.
|
|||
Respostes
|
|||||||
Entusiasme
|
L'expressió facial
i llenguatge corporal generen un fort interès i entusiasme sobre el tema.
|
L'expressió
facial i llenguatge corporal algunes vegades generen un fort interès i
entusiasme sobre el tema.
|
L'expressió
facial i el llenguatge corporal es fan servir per intentar generar
entusiasme, però semblen fingits.
|
Poc ús
d'expressions facials o llenguatge corporal. No genera molt interès en la
forma de presentar el tema.
|
|||
Respostes
|
|||||||
Vestit i suports
|
Aspecte molt
profesional. Accessoris en relació amb la presentació. Molta creativitat en
la posada en escena.
|
Aspecte
professional. Alguns accessoris en
relació amb el tema, alguns d'ells bastant creatius.
|
Aspecte
gens professional. Pocs accessoris i poca creativitat.
|
Aspecte
poc arreglat. Sense accessoris i gens de creativitat.
|
|||
Respostes
|
|||||||
(continuarà)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada