diumenge, 25 de maig del 2014

Memòria d'una estudiant: CAPÍTOL 5

(continua)


Capítol 5

Avui he fet una rúbrica. He fet servir l’aplicatiu rubistar:

Trobo que és una eina molt útil per a la creació de valoracions de qualitat.
Permet avaluar criteris complexes i subjectius i permet un marc de reflexió i revisió, a més de l’autoavaluació, que resulta força interessant, per ajudar als alumnes a relacionar tasques amb continguts, a part d’aconseguir un més alt grau d’implicació per part de l’alumne/a en el seu aprenentatge, que a la vegada será més significatiu. Permet una integració d’actuació i feed-back que millora la qualitat del procès d’ensenyament-aprenentatge.
En les conclusions de l’activitat 3 que vaig presentar, deia que s’havia “produït una implicació personal per deixar-me portar (compromís metacognitiu) al descobriment i…” que “el paper d’aquest compromís de millora ha estat clau… per als aprenentatges futurs”.

Em sento amb una força inaudita, amb una curiositat “in crescendo” i amb una seguretat renovada en relació amb el creixement exponencial de coneixement significatiu.



Rúbrica de la Presentació



Nom de l'alumna___________________________
CATEGORIA
4
3
2
1
Qualificació entre 1 i 10
Comunicació verbal





Parla clarament
Parla clarament i distintivament tot el temps  (100-95%) i no te mala pronuncia.
Parla clarament i distintivament tot el temps (100-95%), però amb mala pronuncia.
Parla clarament i distintivament la major part del temps (94-85%) i no te mala pronuncia.
Sovint parla baix o no es pot entendre o te mala pronuncia.

Respostes





Oracions Completes
Parla amb frases completes sempre (99-100%).
La major part del temps parlar amb frases completes (80-98%).
Algunes vegades parla amb frases completes (70-80%).
Quasi no fa servir frases completes.

Respostes





Seguimient del Tema
Es manté en el tema tot el temps (100%).
Es manté en el tema la major part del temps(99-90%).
Es manté en el tema algunes vegades(89%-75%).
Era difícil saber quin era el tema.

Respostes





Vocabulari
Fa ús de vocabulari apropiat. Explica les paraules que podrien ser difícils d'entendre.
Fa ús de vocabulari apropiat. Inclou poc vocabulari nou i no l'explica.
Fa ús de vocabulari apropiat. No inclou vocabulari nou.
En general, utilitza vocabulari que no s'enten i no l'explica.

Respostes





To de veu
El tono expressa emocions adequades.
Algunes vegades el to no expressa les emocions adequades al contingut.
En general el to no expressa emocions adequades al contingut.
El to no ha expressat emocions.

Respostes





Contingut
Demostra un complet coneixement del tema.
Demostra un bon coneixement del tema.
Demostra un bon coneixement d'algunes parts del tema.
No sembla conèixer molt be el tema.

Respostes





Pauses
Les pauses s'han fet servir 2 o més vegades per millorar el significat i/o impacte dramàtic.
Les pauses s'han fet servir un cop per millorar el significat i/o impacte dramatic.
Les pauses s'han fet servir, però no han estat efectives per millorar el significat i/o impacte dramàtic.
Les pauses no no s'han fet servir.

Respostes




Comunicació virtual





Presentació Power Point
Els aprenents han fet servir una presentació atractiva que demostra creativitat i millora la comunicació (90% ajustada a les regles) 
Els aprenents han fet servir una presentació bastant atractiva (60% ajustada a les regles)
Els aprenents han fet servir una presentació no molt atractiva i poc creativa que no aporta valor comunicatiu.
Els aprenents han fet una presentació gens atractiva que fa perdre interès.

Respostes





Comunicació no verbal





Postura del Cos i contacte visual
Te bona postura, es veu relaxat i segur/a de sí mateix/a. Contacte visual amb tothom.
Te bona postura i te contacte visual amb tothom.
Algunes vegades te bona postura i contacte visual.
Te mala postura i/o no mira.

Respostes





Entusiasme
L'expressió facial i llenguatge corporal generen un fort interès i entusiasme sobre el tema.
L'expressió facial i llenguatge corporal algunes vegades generen un fort interès i entusiasme sobre el tema.
L'expressió facial i el llenguatge corporal es fan servir per intentar generar entusiasme, però semblen fingits.
Poc ús d'expressions facials o llenguatge corporal. No genera molt interès en la forma de presentar el tema.

Respostes





Vestit i suports
Aspecte molt profesional. Accessoris en relació amb la presentació. Molta creativitat en la posada en escena.
Aspecte professional.  Alguns accessoris en relació amb el tema, alguns d'ells bastant creatius.
Aspecte gens professional. Pocs accessoris i poca creativitat.
Aspecte poc arreglat. Sense accessoris i gens de creativitat.

Respostes













(continuarà)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada