dilluns, 26 de maig del 2014

Memòria d'una estudiant: CAPÍTOL 6


(continua)

Capítol 6
Sessió Extraordinària

En relació amb l’enregistrament de les imatges, en fer la simulació de la presentació, les condicions no eren del tot ideals, tot i que el lloc era similar a aquell on s’havia de desenvolupar finalment l’activitat.  Quant als recursos, es fa servir un ordinador per a mostrar el power point, tot i que en el moment de la presentació a l’aula, es projectaran en una pantalla gran.

No se perquè però no estic del tot satisfeta.

He decidit fer un canvi en la metodologia: es tracta d’afegir una altra sessió en que farem l’observació de les imatges conjuntament i proposaré una discussió sobre primeres impressions i  idees per millorar.
El clima i la relació entre les noies és ideal per què surtin idees (proposaré fer un braimstorming) i vull aprofitar per veure si han copsat alguns dels continguts exposats.
En començar a desenvolupar les activitats planificades, m’he adonat que es pot treure un millor aprofitament de la necessitat que tenen de saber més sobre les presentacions en públic, la perspectiva diferent de sí mateixes a què poden arribar amb l’experiència de l’activitat i la interpretació que poden fer sobre la presentació a partir de la seva interacció i negociació (Jonassen).

Reconec que em vaig precipitar amb el disseny i ara em queda curt per fer-ho tot en tres sessions.  Hauré de negociar amb les estudiants.

En base a aquestes premisses, he planificat el següent, per aquesta sessió extraordinària:

- Visionat de les imatges
- Passar la rúbrica per què cadascuna l’empleni, valorant la seva intervenció
- Que elaborin un llistat d’errades que han vist en la seva pròpia intervenció (autoavaluació), d'acord amb els continguts que hem treballat.
- Elaborar entre totes un llistat de possibles millores que es poden incorporar.

Ho he proposat a les aprenents i han estat d'acord des del minut 1r.
És molt bon senyal que hagin acceptat de seguida.

Espero que aconseguiré un aprenentatge significatiu ja que s’estan posant les condicions perquè sigui actiu (s’estan responsabilitzant del seu propi aprenentatge), constructiu (han de fer un llistat d’idees per la millora), col·laboratiu (estan treballant en equip), de diàleg (consensuat), contextualitzat (en la seva pròpia presentació enregistrada) i reflexiu (autoavaluació), a més d’intencional ja que volen aconseguir els objectius (Jonassen).

Segur que farem un aprenentatge que no només serveixi per a aquesta assignatura de filosofia en els seus estudis del grau, sinó per a tota la vida i en circumstàncies diferents en l’àmbit acadèmic, personal i professional (aprenentatge per a la vida). 

Crec que aquesta activitat la recordarem molt temps.

(continuarà)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada