dijous, 15 d’octubre del 2015

Diari de pràctiques d'una psicopedagoga

Centre de pràctiques: Escola Antonio Machado – Mataró

CAPÍTOL I

 Tot va començar un xafogós dia de setembre, amb una entrevista amb la tutora de pràctiques, que també és cap d’Estudis, al centre. En realitat, potser la temperatura no era tan alta, però estava nerviosa per la trobada i em va semblar que feia molta calor.  La rebuda va ser cordial i vàrem sospesar alguns aspectes logístics de la pràctica.  Per un moment semblava que tindríem obstacles per la qüestió dels horaris, però vàrem trobar la sortida en parlar dels continguts.
La proposta sobre el possible projecte va tenir bona acollida.  Inspirada en l’assignatura “Entorn social i familiar i intervenció psicopedagògica” havia visualitzat una possible intervenció en relació amb la comunicació família-escola, però necessitava que la visió experta i l’experiència en l’entorn del centre que podia tenir la tutora, confirmés les possibilitats.  La proposta va agradar molt i, més tard, comprovava que no només a la tutora, sinó també al director i a l’AFA.

A partir de llavors comencen l’assistència a reunions de presentació del primer dia d’escola, de Consell Escolar, de l’Associació de Famílies d’Alumnes (AFA) i també les observacions a diferents aules.
Intento recollir tota la informació possible sobre el centre, el barri, la comunitat educativa.... Voldria fer una immersió total en l’ambient, provo d’”impregnar-me” de la realitat que es viu allà, voldria conèixer i parlar amb tothom.
Tot són facilitats: des del director del centre, fins les mares dels alumnes, el personal de neteja, els nens, el professorat, totes les persones m’acullen bé.  Em faciliten informació i documentació i hi ha un punt que em sento desbordada: hauria de començara destriar, així que miraré l’enunciat de la PAC i em centraré en el primer punt: contextualització.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada