Diari de pràctiques d'una psicopedagoga
Centre de pràctiques: Escola Antonio Machado
– Mataró
CAPÍTOL I
La proposta sobre el possible
projecte va tenir bona acollida.
Inspirada en l’assignatura “Entorn social i familiar i intervenció
psicopedagògica” havia visualitzat una possible intervenció en relació amb la
comunicació família-escola, però necessitava que la visió experta i
l’experiència en l’entorn del centre que podia tenir la tutora, confirmés les
possibilitats. La proposta va agradar molt
i, més tard, comprovava que no només a la tutora, sinó també al director i a
l’AFA.
A partir de llavors comencen
l’assistència a reunions de presentació del primer dia d’escola, de Consell
Escolar, de l’Associació de Famílies d’Alumnes (AFA) i també les observacions a
diferents aules.
Intento recollir tota la
informació possible sobre el centre, el barri, la comunitat educativa....
Voldria fer una immersió total en l’ambient, provo d’”impregnar-me” de la
realitat que es viu allà, voldria conèixer i parlar amb tothom.
Tot són facilitats: des del
director del centre, fins les mares dels alumnes, el personal de neteja, els
nens, el professorat, totes les persones m’acullen bé. Em faciliten informació i
documentació i hi ha un punt que em sento desbordada: hauria de començara
destriar, així que miraré l’enunciat de la PAC i em centraré en el primer punt:
contextualització.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada