Diari de pràctiques d’una psicopedagoga
CAPÍTOL IV
He fet una
enquesta més elaborada i la he enviat a tres psicopedagogues relacionades amb
el centre.
Les
qüestions estàn pensades perquè m’ajudin a reflexionar sobre una descripció del
perfil professional dels/de les psicopedagogs/es: La missió, les seves funcions, tasques i
activitats que desenvolupem, objectius i finalitats, problemàtiques i
limitacions.
He pensat
que puc tenir perspectives molt interessants, ja que una d’elles és la
psicopedagoga del centre. Ve un cop per setmana
i sembla que te reunions períodiques (segons em diu el director) amb les
especialistes d’Educació Especial.
Si pogués
entrevistar-me amb elles…..
Ho he
demanat al director, però primer vol parlar amb elles. He d’esperar.
Al final, em trobo que no he rebut la col·laboració que esperava (no ha contestat a l'enquesta) de la psicopedagoga que exerceix
les funcions oficialment en el centre.
Certament, tinc la sensació que trobo certs obstacles/limitacions per aconseguir informació a mesura que avanço amb el projecte. Hauré de perseverar.
Intento fer la reflexió per la segona qüestió de la PAC amb menys informació. Potser la concreció de la missió, funcions i tasques no podrà acostar-se al detall de l’Escola, tant com jo voldria...
L'enquesta:
Aproximació i anàlisi del context
d’intervenció
Definició de la figura del psicopedagog/a del centre
ENQUESTA
SOBRE LA FIGURA DEL PSICOPEDAGOG/A
|
Nom
i cognoms:
|
-
Quan vas començar a estudiar la carrera de psicopedagogia? Any?
|
-
Com pensaves llavors que seria l’exercici de la professió?
|
-
Quina penses que és la missió del/de la psicopedagog/a?
|
-
César Coll, catedràtic a la UB, opinava en una taula rodona que
l’especificitat de la professió la trobem en el “focus”. Quin és per a tu la
finalitat de la tasca psicopedagògica?
Es possible diferenciar el “focus” del context en la pràctica quotidiana?
|
-
On és el límit de la intervenció? El context? Les persones? L’organització?
|
- Quins
són els reptes que has trobat en l’exercici de la professió? Quines les
característiques de la intervenció psicopedagògica?
|
-
Quines són les funcions que tens en l’Escola? Quines les accions més
significatives, de tipus organitzatiu que portes a terme? Sobre quines àrees
d’aquesta organització, es desenvolupen?
|
- Quins
objectius i /o finalitats finals i /o globals et marques en el
desenvolupament de les teves funcions en l’Escola Antonio Machado?
|
-
Què opines del projecte inclusiu de l’Escola Antonio Machado?
|
-
Observacions, comentaris, suggeriments
|
Mataró, octubre de 2015
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada