dimarts, 20 d’octubre del 2015

Diari de pràctiques d’una psicopedagoga
CAPÍTOL IV

He fet una enquesta més elaborada i la he enviat a tres psicopedagogues relacionades amb el centre.
Les qüestions estàn pensades perquè m’ajudin a reflexionar sobre una descripció del perfil professional dels/de les psicopedagogs/es:  La missió, les seves funcions, tasques i activitats que desenvolupem, objectius i finalitats, problemàtiques i limitacions.
He pensat que puc tenir perspectives molt interessants, ja que una d’elles és la psicopedagoga del centre.  Ve un cop per setmana i sembla que te reunions períodiques (segons em diu el director) amb les especialistes d’Educació Especial. 
Si pogués entrevistar-me amb elles…..

Ho he demanat al director, però primer vol parlar amb elles. He d’esperar.
Al final, em trobo que no he rebut la col·laboració que esperava (no ha contestat a l'enquesta) de la psicopedagoga que exerceix les funcions oficialment en el centre.
Certament, tinc la sensació que trobo certs obstacles/limitacions per aconseguir informació a mesura que avanço amb el projecte. Hauré de perseverar.

Intento fer la reflexió per la segona qüestió de la PAC amb menys informació. Potser la concreció de la missió, funcions i tasques no podrà acostar-se al detall de l’Escola, tant com jo voldria...

L'enquesta: 
Aproximació i anàlisi del context d’intervenció
Definició de la figura del psicopedagog/a del centre
ENQUESTA SOBRE LA FIGURA DEL PSICOPEDAGOG/A
Nom i cognoms:  


- Quan vas començar a estudiar la carrera de psicopedagogia? Any?

- Com pensaves llavors que seria l’exercici de la professió?

- Quina penses que és la missió del/de la psicopedagog/a?

- César Coll, catedràtic a la UB, opinava en una taula rodona que l’especificitat de la professió la trobem en el “focus”. Quin és per a tu la finalitat  de la tasca psicopedagògica? Es possible diferenciar el “focus” del context en la pràctica quotidiana?

- On és el límit de la intervenció? El context? Les persones? L’organització?

- Quins són els reptes que has trobat en l’exercici de la professió? Quines les característiques de la intervenció psicopedagògica?

- Quines són les funcions que tens en l’Escola? Quines les accions més significatives, de tipus organitzatiu que portes a terme? Sobre quines àrees d’aquesta organització, es desenvolupen?

- Quins objectius i /o finalitats finals i /o globals et marques en el desenvolupament de les teves funcions en l’Escola Antonio Machado?

- Què opines del projecte inclusiu de l’Escola Antonio Machado?

- Observacions, comentaris, suggeriments


Mataró, octubre de 2015


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada