Diari de pràctiques d’una psicopedagoga
CAPÍTOL VI
Aquest dimarts passat he sortit
de l’aula pensant que tot i la dificultat per explicar i conscienciar sobre el
projecte, resulta molt positiu el debat que va tenir lloc. Per una banda, les famílies realment es
preocupen per l’educació dels seus infants.
Diria que s’ha
produït un canvi de cultura en què les famílies “es deixen ajudar” (Elena Martín, 2011). S’imposen necessitats
relacionades amb l’acceptació de la diferència, però també la necessitat de
conservar la pròpia diferència sense cap pèrdua d’identitat i de
competitivitat.
Constato que les
funcions bàsiques que desenvolupa tradicionalment la família, relacionades amb la cria, refugi i integració progressiva
dels membres joves i també les d’afecte, protecció, cura, reproducció,
socialització, solidaritat, suport entre els membres, etc. es continuen donant
en una societat variable i plural i continua sent primordial la clara “intencionalitat educativa” en els pares
i mares humans (Rodrigo i Palacios, 1998).
Tenia moltes ganes de tenir una
entrevista amb la psicopedagoga del centre.
A més, encara no havia rebut notícies sobre l’enquesta i esperava poder tenir algunes
respostes a les meves qüestions al final de la setmana.
La festa del 10è aniversari de
l’Escola ha permès una manera de viure l’ambient des de dins. Vaig
tenir l’ oportunitat de barrejar-me amb les famílies, els infants, el
professorat, el personal d’administració.
Entre uns i els altres vaig
aconseguir finalment l’objectiu de veure totes les instal·lacions de l’Escola
(ho havíem comentat amb el director, però no havia hagut manera de trobar temps
per fer la visita guiada).
Vaig descobrir els espais
d’experiències i vaig saber una mica més de la història de la institució:
sembla ser que, en els seus inicis, l’Escola Antonio Machado havia compartit
instal·lacions amb una altra escola que finalment, va disposar d’una altra
ubicació, deixant tot l’espai per un centre (el Machado) que creixia molt de pressa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada