dilluns, 26 d’octubre del 2015

 Diari de pràctiques d’una psicopedagoga
CAPÍTOL V

Aquesta setmana passada he tingut previstes diverses activitats en l’Escola:

El dimarts hi havia reunió de nivell.  Em resulta interessant perquè els pares, mares i familiars dels alumnes de les dues línies del mateix curs es reuneixen a l’aula amb els/les mestres per conèixer-se, explicar informacions pràctiques d’organització, horaris, entrevistes, dates importants, sortides, etc.

Detecto inquietuds en alguns familiars en relació amb l’avaluació de competències dels infants.  La majoria creuen en el projecte educatiu de l’escola i fins i tot, el coneixen bé, però hi ha algunes veus que els preocupa saber què s’ensenya als infants.  Sembla que estiguin demanat garanties de que els nens i nenes no tindran un fracàs en sortir de l’escola.
Les mestres i el director intenten explicar la dificultat que suposa en el pla educatiu de l’Escola traduir els contexts de treball en continguts.
La metodologia de treball per contexts porta a un estudi global de situacions on hi ha cabuda per matèries molt diverses i en profunditats també diferents.  Això fa molt complicat avaluar competències a curt termini i és una idea molt abstracta, el fet de dir que es treballa “tot” com un global, com la vida.

Mentre es debaten aquests extrems, se m’acut que potser podrien passar a les famílies informació sobre l’ evolució dels alumnes que ja han sortit de l’escola i que estudien ESO en l’institut.  També em passa pel cap que es podria donar més informació als pares o més sovint, del que es fa a les aules.
Penso que potser podría ajudar la web o un l’ús d’un diari de l'aula seria una eina tranquil·litzadora per a ells…

Al final, aquesta por respon a una visió clàssica sobre l’adquisició del coneixement i sobre els objectius.  La preocupació continua sent passar una selecció, per continuar estudiant, per aconseguir una feina, per trobar un espai en una societat en què continua havent competitivitat per ser el millor.

Em volten pel cap idees per donar solucions a la conscienciació de les famílies.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada