Diari de pràctiques d’una psicopedagoga
CAPÍTOL V
Aquesta setmana passada he tingut previstes diverses activitats en l’Escola:
El
dimarts hi havia reunió de nivell. Em resulta interessant perquè els pares, mares i
familiars dels alumnes de les dues línies del mateix curs es reuneixen a l’aula
amb els/les mestres per conèixer-se, explicar informacions pràctiques d’organització,
horaris, entrevistes, dates importants, sortides, etc.
Detecto
inquietuds en alguns familiars en relació amb l’avaluació de competències dels
infants. La majoria creuen en el
projecte educatiu de l’escola i fins i tot, el coneixen bé, però hi ha algunes
veus que els preocupa saber què s’ensenya als infants. Sembla que estiguin demanat garanties de que
els nens i nenes no tindran un fracàs en sortir de l’escola.
Les mestres
i el director intenten explicar la dificultat que suposa en el pla educatiu de
l’Escola traduir els contexts de treball en continguts.
La metodologia
de treball per contexts porta a un estudi global de situacions on hi ha cabuda
per matèries molt diverses i en profunditats també diferents. Això fa molt complicat avaluar competències a
curt termini i és una idea molt abstracta, el fet de dir que es treballa “tot”
com un global, com la vida.
Mentre es
debaten aquests extrems, se m’acut que potser podrien passar a les famílies informació
sobre l’ evolució dels alumnes que ja han sortit de l’escola i que estudien ESO
en l’institut. També em passa pel cap
que es podria donar més informació als pares o més sovint, del que es fa a les
aules.
Penso que
potser podría ajudar la web o un l’ús d’un diari de l'aula seria una eina
tranquil·litzadora per a ells…
Al final,
aquesta por respon a una visió clàssica sobre l’adquisició del coneixement i
sobre els objectius. La preocupació
continua sent passar una selecció, per continuar estudiant, per aconseguir una
feina, per trobar un espai en una societat en què continua havent competitivitat
per ser el millor.
Em volten
pel cap idees per donar solucions a la conscienciació de les famílies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada