dimarts, 10 de novembre del 2015

Diari de pràctiques d’una psicopedagoga
CAPÍTOL XIII

Ahir vaig tenir la reunió amb els responsables de l’Oficina de Relacions amb la Comunitat de la Comissaria de Mossos d’Esquadra de Mataró.
Des d’allà s’atenen sol·licituds des dels centres escolars en relació amb problemàtiques diverses.
M’expliquen que cada demanda que reben pot donar lloc al disseny d’una activitat o una acció diferent: reunions amb l’equip directiu de l’Escola, mediació en problemes greus, lliurament d’informació i/o posar en contacte diferents serveis, xerrades a les famílies, etc.

Les xerrades que més es demanen en les Escoles d’infantil i primària tenen a veure amb l’ús de les noves tecnologies, les xarxes socials i els riscos a internet.
Em descobreixen que dins el Pla Educatiu d’Entorn (PEE), l’Ajuntament posa a l’abast “activitats de suport i acompanyament a les famílies en la seva funció educadora” amb els objectius de:
  • Donar suport en la tasca com a primers educadors
  • Afavorir vincles entre la família, l’escola i la comunitat.
  • Millorar els recursos d’acompanyament escolar al servei de les famílies.

El document que recull i presenta aquestes activitats està 
en la web de l’Ajuntament de Mataró i inclou la xerrada sobre 
els riscos a internet que fan els Mossos d’Esquadra:



Demà 11 de novembre a les 19,30h en la biblioteca Antoni Comas, hi ha una presentació adreçada a les famílies, associacions i centres que vulguin acostar a les famílies, recursos per educar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada