dissabte, 28 de novembre del 2015

Diari de pràctiques d’una psicopedagoga
CAPÍTOL XXI

Al final les col·laboracions arriben i les complicitats es van construint.

Moltes vegades les dificultats i els obstacles juguen a favor nostre i l’absència de la tutora ha fet que entri en contacte directe amb molts altres professionals, tenint l’oportunitat de conèixer-los millor.  Tots i totes en àmbits diversos que inspiren la meva recerca.

Aquesta oportunitat de veure moltes persones i de conèixer diferents perspectives, ha anat formant i redireccionant les meves idees, m’està fent reflexionar sobre moltes altres i m’obliga a buscar i a fer lectures inspiradores.

En capítols anteriors, havia detectat algunes inquietuds per part de les famílies sobre l’adquisició de competències dels seus fills.  Des d’una altra perspectiva, en el projecte de direcció es tracta la potenciació de les relacions amb les famílies. En la reunió de nivell va sortir la inquietud dels pares per tenir més informació sobre els continguts. Per part de l’AFA es treballen objectius com promoure la comunicació i les relacions família-escola. En la reunió de formació dels docents sorgeix el tema en forma de plantejar la manera de transmetre als pares el sentit del que estan treballant a l’aula.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


En el web de la Fundació Bofill (http://www.fbofill.cat/sites/default/files/574.pdf) he llegit sobre les prioritats educatives a Catalunya en els darrers anys. Les dades més preocupants dels estudis de l’OCDE és la taxa d’abandonament i el fracàs escolar i les propostes: potenciar el sistema d’orientació acadèmica i professional amb la importància de generar sistemes d’acompanyament per donar suport institucional als alumnes.


Així que busco més informació sobre el Pla d’Orientació i Acció Tutorial com a instrument per a portar a terme aquesta funció d’ajudar, recolzar i orientar, donant tranquil·litat i seguretat en la pressa de decisions.




&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


Ho comento amb la Secretaria de l’Equip Directiu i amb la Presidenta de l’AFA i els sembla una proposta interessant (la secretaria com a docent i la Presidenta de l’AFA com a mare i com a psicòloga).

Tot em porta cap a un mateix objectiu en relació amb l’orientació acadèmica que podria treballar centrat en el trànsit de Primària a Secundaria.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada