dilluns, 2 de novembre del 2015


Diari de pràctiques d’una psicopedagoga
CAPÍTOL IX

César Coll defineix l’especifitat de la professió psicopedagògica com un espai d’activitat professional amb el focus de la intervenció adreçada a afavorir els processos d’aprenentatge en un context concret, donant un èmfasi especial als processos psicològics.
Podem entendre com una de les finalitats dels professionals de la psicopedagogia promoure el desenvolupament de les persones en els processos d’aprenentatge en els diferents contextos (familiar, escolar, comunitat). Així, aquest espai exigeix de la confluència de diferents disciplines.

En el catàleg de funcions del psicopedagog es poden trobar unes de concretes en un plantejament teòric, però és important conèixer i entendre el context on te lloc el desenvolupament. La qüestió no seria exactament la identificació de les funcions pròpies i la delimitació de les mateixes, ja que el tema de la identitat de la professió és variable en la posada en pràctica i no s’esgota en un plantejament teòric. En el moment en què es projecta en la realitat social és quan es generen dubtes sobre les funcions (Climent Ginès, 2011).  Teresa Huguet (1993) destaca tres models d’intervenció que venen determinats per la finalitat, el marc teòric i el marc de la intervenció.
La finalitat final de la intervenció, entenc que serà la de col·laborar per a la millora de la qualitat dels processos i factors educatius amb l’objectiu també de la prevenció de possibles problemàtiques que es derivin del fet educatiu.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada