Diari de pràctiques d’una psicopedagoga
CAPÍTOL IX
César
Coll defineix l’especifitat de la professió psicopedagògica com un espai d’activitat professional amb el
focus de la intervenció adreçada a afavorir els
processos d’aprenentatge en un context concret, donant un èmfasi
especial als processos psicològics.
Podem
entendre com una de les finalitats
dels professionals de la psicopedagogia promoure
el desenvolupament de les persones en els processos d’aprenentatge en els
diferents contextos (familiar, escolar, comunitat). Així, aquest
espai exigeix de la confluència de diferents disciplines.
En
el catàleg de funcions del psicopedagog es poden trobar unes de concretes en un
plantejament teòric, però és important conèixer i entendre el context on te
lloc el desenvolupament. La qüestió no seria exactament la identificació de les
funcions pròpies i la delimitació de les mateixes, ja que el tema de la
identitat de la professió és variable en la posada en pràctica i no s’esgota en
un plantejament teòric. En el moment en què es projecta en la realitat social
és quan es generen dubtes sobre les funcions (Climent Ginès, 2011). Teresa Huguet (1993) destaca tres models
d’intervenció que venen determinats per la finalitat, el marc teòric i el marc
de la intervenció.
La
finalitat final de la intervenció, entenc que serà la de col·laborar per a la millora de la qualitat dels processos i factors educatius
amb l’objectiu també de la prevenció de possibles problemàtiques que es derivin
del fet educatiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada