dimecres, 11 de novembre del 2015

Diari de pràctiques d’una psicopedagoga
CAPÍTOL XV

En el primer capítol d’aquest diari escrivia que:

“La proposta sobre el possible projecte va tenir bona acollida.  Inspirada en l’assignatura “Entorn social i familiar i intervenció psicopedagògica” havia visualitzat una possible intervenció en relació amb la comunicació família-escola, però necessitava que la visió experta i l’experiència en l’entorn del centre que podia tenir la tutora, confirmés les possibilitats.  La proposta va agradar molt i, més tard, comprovava que no només a la tutora, sinó també al director i a l’AFA”.

En aquest temps una de les qüestions que he detectat en les observacions, en les assistències a les reunions, entre la comunitat educativa en general, són les discrepàncies entre família i escola típiques.
Realment, són discrepàncies “de llibre” (permeteu que utilitzi l’expressió), perquè trobem tots els elements comuns a moltes comunitats educatives:

Des de la perspectiva de l’escola és comú tenir la sensació que algunes famílies no mostren interès per participar en les activitats i també que algunes famílies no acaben d’entendre què es fa a l’escola.
Les dues qüestions efectivament, estan interconnectades: algunes famílies no acaben d’entendre què es fa a l’escola perquè no participen de les activitats, tot i que no acaben de tenir interès, perquè resulta difícil entendre què es fa a l’escola (perspectiva de les famílies)

És el “peix que es mossega la cua”.


###################
###################
###################

En l’escola Antonio Machado, la metodologia de treball per projectes, fa que sigui encara més complicat explicar a les famílies que estan fent i per a què serveix (com explicar que és la cultura i el pensament matemàtic i perquè no cal utilitzar algoritmes per aprendre matemàtiques?) i també més complicat per a les famílies, entendre que els seus fills estan aprenent encara que no es facin les coses de la mateixa manera que es feia quan ells anaven a l’escola (ja aprendran els nens matemàtiques encara que no facin servir algoritmes?)

He estat llegint algunes coses molt interessants sobre el tema de les relacions família-escola.  Per exemple, que és important que les famílies reconeguin el valor de l’acció educativa que es fa a l’escola, així caldria que admetin i reconeguin pràctiques i idees que poden estar lluny del seu pensament educatiu.

Així, estaria bé ajudar a conèixer la funció educativa de l’escola.
És manera que l’escola “garantirà millor la seva funció educativa si fa possible que dels seus coneixements, valors i principis se’n beneficiïn, d’una banda, directament, els escolars i, de l’altra, indirectament, els seus progenitors”.*


*Del mòdul 2 de l’assignatura “Entorn social i familiar i intervenció psicopedagògica”


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada