Diari de pràctiques d’una psicopedagoga
CAPÍTOL XV
En el primer capítol d’aquest
diari escrivia que:
“La proposta sobre el possible projecte va tenir bona acollida. Inspirada en l’assignatura “Entorn social i
familiar i intervenció psicopedagògica” havia visualitzat una possible
intervenció en relació amb la comunicació família-escola, però necessitava que
la visió experta i l’experiència en l’entorn del centre que podia tenir la
tutora, confirmés les possibilitats. La
proposta va agradar molt i, més tard, comprovava que no només a la tutora, sinó
també al director i a l’AFA”.
En aquest temps una de les
qüestions que he detectat en les observacions, en les assistències a les
reunions, entre la comunitat educativa en general, són les discrepàncies entre
família i escola típiques.
Realment, són discrepàncies “de
llibre” (permeteu que utilitzi l’expressió), perquè trobem tots els elements
comuns a moltes comunitats educatives:
Des de la perspectiva de l’escola és comú tenir la sensació que algunes
famílies no mostren interès per participar en les activitats i també que
algunes famílies no acaben d’entendre què es fa a l’escola.
Les dues qüestions efectivament,
estan interconnectades: algunes famílies no acaben d’entendre què es fa a l’escola
perquè no participen de les activitats, tot i que no acaben de tenir interès,
perquè resulta difícil entendre què es fa a l’escola (perspectiva de les famílies)
És el “peix que es mossega la
cua”.
###################
###################
###################
En l’escola Antonio Machado, la metodologia de treball per projectes,
fa que sigui encara més complicat explicar
a les famílies que estan fent i per a què serveix (com explicar que és la
cultura i el pensament matemàtic i perquè no cal utilitzar algoritmes per
aprendre matemàtiques?) i també més complicat per a les famílies, entendre que els seus fills estan aprenent
encara que no es facin les coses de la mateixa manera que es feia quan ells
anaven a l’escola (ja aprendran els nens matemàtiques encara que no facin
servir algoritmes?)
He estat llegint algunes coses
molt interessants sobre el tema de les relacions família-escola. Per exemple, que és important que les famílies reconeguin el valor de l’acció
educativa que es fa a l’escola, així caldria que admetin i reconeguin
pràctiques i idees que poden estar lluny del seu pensament educatiu.
Així, estaria bé ajudar a conèixer la funció educativa de l’escola.
És manera que l’escola “garantirà millor la seva funció educativa si
fa possible que dels seus coneixements, valors i principis se’n beneficiïn, d’una
banda, directament, els escolars i, de l’altra, indirectament, els seus
progenitors”.*
*Del mòdul 2 de l’assignatura “Entorn
social i familiar i intervenció psicopedagògica”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada