dimarts, 17 de novembre del 2015

Diari de pràctiques d’una psicopedagoga
CAPÍTOL XVIII

Les fases d’una intervenció


1- Contextualització i detecció de necessitats
2. Avaluació de la situació
3. Disseny de la proposta
4. Comunicació i desenvolupament
5. Revisió i seguiment

Cal tenir en compte tres moments: planificació, desenvolupament i avaluació amb els diferents criteris, característiques, tasques a desenvolupar, agents que participen, avantatges amb que es compta i les dificultats i limitacions que es van trobant.


Treballant en la planificació:


PLANIFICACIÓ
Criteris

- Observació del context:  dinàmica de classe, interacció entre professors/es i nens/es, tipus d’ajuts oferts fins al moment, relacions en la comunitat educativa...
- Contrast de les observacions en diferents situacions d’ensenyament-aprenentatge i amb diferents actors.
- Recollida de informació a nivell documental: Projecte Educatiu de Centre, Programacions, Currículum, carta de compromís per a les famílies, Projecte Educatiu d’Entorn, Informes, comunicacions, marc psicopedagògic del centre, plans d’Acció Tutorial, documentació CAD...
- Contextualització
- Detecció de necessitats
- Recerca de complicitats, contactes, col·laboracions...

Característiques

Ha de ser: global, pròxima als entorns, contextualitzada, que tingui en compte tots els factors, que impliqui tots els àmbits que tingui en compte tots els recursos, que sigui consensuada amb altres agents, que impliqui les persones, que controli les possibles dificultats, que

Tasques

-  Establiment de reunions amb els diferents agents i en diversos àmbits de treball.
-  Gestió de la informació i organització de la mateixa
- Sol·licitud i demanda de documents i informació
- Prendre notes, escriure missatges, establiment de canals de comunicació

Agents implicats

L’equip directiu i l’equip de docents del centre, presidenta AFA, els/les assessors/es i les famílies, la CAD, la psicopedagoga de l’EAP.

Potencialitats  avantatges

- Projecte pedagògic innovador
- Col·laboracions
- Reflexions induïdes per les dificultats

Dificultats limitacions

- Temps i “tempos”
- Resistències a la participació
- Aconseguir els suports i col·laboracions
- Hàbits i procediments preconcebuts
- Expectatives negatives per les circumstàncies

1 comentari: