Diari de pràctiques d’una psicopedagoga
CAPÍTOL XVIII
1- Contextualització i detecció de necessitats
2. Avaluació de la situació
3. Disseny de la proposta
4. Comunicació i desenvolupament
5. Revisió i seguiment
Cal tenir en compte tres
moments: planificació, desenvolupament i avaluació amb els diferents criteris,
característiques, tasques a desenvolupar, agents que participen, avantatges amb
que es compta i les dificultats i limitacions que es van trobant.
Treballant en la planificació:
PLANIFICACIÓ
|
|
Criteris
|
-
Observació del context: dinàmica de
classe, interacció entre professors/es i nens/es, tipus d’ajuts oferts fins
al moment, relacions en la comunitat educativa...
-
Contrast de les observacions en diferents situacions d’ensenyament-aprenentatge
i amb diferents actors.
-
Recollida de informació a nivell documental: Projecte Educatiu de Centre,
Programacions, Currículum, carta de compromís per a les famílies, Projecte
Educatiu d’Entorn, Informes, comunicacions, marc psicopedagògic del centre,
plans d’Acció Tutorial, documentació CAD...
- Contextualització
- Detecció
de necessitats
-
Recerca de complicitats, contactes, col·laboracions...
|
Característiques
|
Ha de
ser: global, pròxima als entorns, contextualitzada, que tingui en compte tots
els factors, que impliqui tots els àmbits que tingui en compte tots els
recursos, que sigui consensuada amb altres agents, que impliqui les persones,
que controli les possibles dificultats, que
|
Tasques
|
- Establiment de reunions amb els diferents
agents i en diversos àmbits de treball.
-
Gestió de la informació i organització de la mateixa
- Sol·licitud i demanda de
documents i informació
- Prendre notes, escriure
missatges, establiment de canals de comunicació
|
Agents implicats
|
L’equip
directiu i l’equip de docents del centre, presidenta AFA, els/les
assessors/es i les famílies, la CAD, la psicopedagoga de l’EAP.
|
Potencialitats avantatges
|
-
Projecte pedagògic innovador
- Col·laboracions
-
Reflexions induïdes per les dificultats
|
Dificultats limitacions
|
- Temps
i “tempos”
- Resistències
a la participació
- Aconseguir els suports i
col·laboracions
- Hàbits
i procediments preconcebuts
- Expectatives
negatives per les circumstàncies
|
Molt bo, breu, concís i útil
ResponElimina